Звіт директора Ліцею №2 міста Житомира про свою діяльність на посаді протягом навчального року


Шановні присутні!

Закінчився навчальний рік і тому ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу ліцею, оцінити діяльність директора на посаді протягом 2023/2024 навчального року.

Наша країна переживає зараз дуже складні часи. В умовах введення в Україні воєнного стану, викликаного збройною агресією росії, освітяни – на своєму вчительському трудовому фронті. Працюють сумлінно, відповідально ставляться до виконання посадових обов’язків і вже цим наближають перемогу.

Відповідно до наказу МОН України від 23.03.2005 №178 “Про затвердження примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю” у травні-червні кожен керівник навчального закладу щороку звітує про свою діяльність на загальних зборах педагогічного колективу, батьківського комітету, ради ліцею та громадськості.

У своїй роботі протягом звітного періоду я керувалася Статутом ліцею, правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора ліцею, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

1.Загальна інформація про ліцей.

Ліцей №2 міста Житомира — заклад загальної середньої освіти, який знаходиться в комунальній власності Житомирської міської ради.

Освітній процес у 2023-2024 навчальному році організовано відповідно до освітньої програми на 2023/ 2024 н.р. Заклад освіти здійснював свою діяльність відповідно до Статуту. Освітній процес відбувався в одну зміну. Педагогічним колективом закладу освіти проведено певну роботу щодо збереження і розвитку мережі класів.

На початок 2023-2024 навчального року в ліцеї було 22 класи, з них

1-4 класів – 8, 5-9 -х класів – 12, 10-11-х класів – 2.

         Розпочали навчання 583 учня, з них:

  • 10 дітей на інклюзивній формі навчання,
  • 1 учень на екстернатній формі навчання,
  • 4 учні з 01.09.2023 року переведені на індивідуальну форму навчання (Педагогічний патронаж).
  • 67 учнів навчаються за сімейною формою навчання.

З метою створення належних умов навчання та виховання учнів:  ліцей на 100% забезпечений педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом;

 – розроблено єдиний режим роботи закладу освіти;

– складено розклад уроків, графік чергування вчителів в закладі освіти та їдальні;

 – організовано роботу 2 ГПД.

Однією з важливих умов для освітнього процесу є безпечне та комфортне освітнє середовище. Освітнє середовище закладу є безпечним та комфортним для учасників освітнього процесу. Ми постійно працюємо над його оновленням та покращенням.

В навчальних приміщеннях закладу на початок навчального року здійснено ремонт. Кімнати оснащено меблями, в тому числі, в початковій школі, одномісними партами, комп’ютерною технікою – ноутбуком для вчителя, кольоровим принтером та мультимедийними дошками. Придбано дидактичний матеріали для 1-4 класів.

Режим прибирання забезпечує чистоту та охайність місць спільного користування, коридорів та навчальних приміщень, спортивної зали.

Заклад освіти дотримується режиму провітрювання, є графік провітрювання.

Утримання туалетних кімнат відповідає санітарним умовам.

Заклад освіти підключений до високошвидкісного інтернету, що значно покращує освітній процес у ліцеї і дозволяє використовувати всі можливості глобальної мережі Інтернет.

Адміністрація та вчителі обрали платформи, з якими зручно і якісно проводити дистанційне навчання: робота безкоштовного веб-сервісу Google Classroom;  проведення онлайн уроків за допомогою сервісу Google meet відповідно до розкладу;  спілкування в групах у Viber.

За наслідками навчального року високого рівня у навчанні досягли:

5-10 – 26 учнів.

3 учні 9-х класів отримав  свідоцтво з відзнакою.

3 учні 11-х класів закінчують 2023/2024 н.р. з золотою медаллю.

 2.Кадрове забезпечення.

У 2023-2024 навчальному році в ліцеї працювало:

– 47 педагогічних працівників, у тому числі директор,

– 4 заступника директора,

– педагог-організатор,

– 1 практичний пси­холог,

– 1 соціальний педагог,

– 1вчитель-дефектолог,

-1вчитель-логопед,

– 1 завбібліотекою,

– 8 асистентів учителів з інклюзивним навчанням,

– 1 фельдшер,

– 1 сумісник.

Педагогічні працівники мають:

а)  кваліфікаційні категорії:

«спеціаліст вищої категорії» – 10;

«спеціаліст І категорії»- 4;

«спеціаліст II категорії» – 7;

 «спеціаліст»- 1 осіб;

б)   педагогічні звання:

«вчитель-методист»-3;

«старший учитель»- 17.

Харчування в ліцеї здійснюється приватним підприємцем ТКАЧ Л.Ю. Гарячим харчуванням було охоплено більше 190 дітей, 12 дітей з  малозабезпечених сімей, ВПО – 16, діти учасників АТО – 25, діти осіб, які брали та беруть участь у бойових (воєнних) діях – 21,  які харчувалися за кошти місцевого бюджету.

Зміст методичної роботи в ліцеї та її організація відобра­жені в розділі річного плану «Науково-методичне забезпечення системи загальної середньої освіти».

Протягом 2023-2024 н. р, були створені необхідні умови для підвищення теоретичного професійного рівня вчителів. Відповідно до накопичувальної системи всі педагоги пройшли курси в онлайм режимі.

3.Методична робота.

Відповідно до річного плану роботи закладу у 2023-2024 н.р. педагогічний колектив працював згідно до вимог статей Конституції України, Законів України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, Указів Президента України “Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні”, “Про Національну доктрину розвитку освіти”, спрямованих на подальший розвиток освіти, створення умов для забезпечення рівного доступу до якісної освіти. Для стимулювання творчого професійного росту вчителів ши­роко використовується можливість атестації педагогічних кадрів.

За 2023-24 н.р. відбулося  6 засідань методичної ради. 

4.Навчальна діяльність учнів.

 

 

 

 

 

 

 

Всі діти мікрорайону охоплені навчанням.

КІЛЬКІСНИЙ СКЛАД УЧНІВ

У закладі навчається 584 учнів, 22 класи.

Оцінювання навчальної діяльності учнів здійснювалося відповідно до чинного законодавства.

У 2023-2024 н.р. у колективі учнів, вчителів, батьків вивчена нормативно-правова база.

25 учнів 11 класу виявили бажання складати НМТ.

У рамках реалізації комплексної програми розвитку освітніх галузей у ліцеї  2023-2024 н.р.:

1.Постійно поповнювався шкільний інформаційний банк даних «Обдарованість».

2.Забезпечено участь школярів у І етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін.

3.Учні ліцею залучалися до участі у різноманітних конкурсах.

Звіт про проведення спортивно-масової роботи за 2023-2024 н.р.

Протягом навчального року у спортивно-масовій роботі ліцею було охоплено 360 учнів. 290 учнів займалися в спортивних гуртках – волейбол, настільний теніс, шахи, міні-футбол, теніс, черлідинг.

Були проведені змагання серед вікових груп (5-6 кл., 7-8 кл., 9-11 кл), по  волейболу (7-8, 9-11 кл.), футболу, шахам, настільного тенісу.

Збірні команди ліцею приймали участь у міських змаганнях  з волейболу, баскетболу, настільного тенісу, шахів, легкої атлетики та футболу, черлідингу.

5.Виховна та позакласна робота.

Педагоги ліцею глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу.

Окрім здійснення навчального процесу, постійної уваги потребує й психологічна підтримка дітей.

Виховна  робота в  ліцеї  передбачала реалізацію наступних завдань:

– Формування в учнів правової свідомості, виховання громадської відповідальності, культури поведінки та свідомої дисципліни.

– Виховання відповідального ставлення до навчання та до праці, розширення кругозору й підготовка до свідомого вибору професії.

– Формування в учнів естетичної культури, розвиток умінь створювати прекрасне навколо себе, розвиток художніх здібностей і талантів дітей.

– Виховання в учнів політичної свідомості, розвиток суспільної активності, формування основ громадянського світогляду.

Для реалізації цих завдань в ліцеї був розроблений план виховної роботи, що охопив усі напрямки виховання.  Було систематизовано організацію та участь у календарних, традиційних шкільних святах, заходи, конкурси, щодо зміцнення моральності та утвердження  здорового способу життя.

Всебічний розвиток людини, що є головною метою виховання, охоплює розумове, моральне, трудове, естетичне й фізичне виховання в їх нерозривному зв’язку, взаємозалежності та взаємозумовленості.

 6. Соціальний захист.

Основною метою роботи соціального педагога є створення сприятливих умов для особистісного розвитку дитини (фізичного, соціального, духовно – морального, інтелектуального), надати їй комплексної соціально – психолого-педагогічної допомоги у саморозвитку та самореалізації в процесі соціалізації, а також захист прав дитини (соціальний, психолого-педагогічний та моральний) у її життєвому просторі.

На початку навчального року, протягом вересня, було складено соціальні паспорти класів  і на їх основі складено соціальний паспорт ліцею.

Кількість дітей пільгових категорій:

  • дітей з малозабезпечених сімей – 12;
  • дітей-інвалідів – 15;
  • діти воїнів АТО– 24;
  • діти учасників бойових дій – 33;
  • діти внутрішньо переміщені (ВПО) –  16;
  • діти з особливими освітніми потребами (ООП) – 10;
  • діти які опинилися у важких сімейних обставинах  – 2.

7. Співпраця з батьками.

Виховання учня у школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у освітньому процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних зі світом захоплень, родинними святами.

Класні керівники тісно співпрацюють з сім’ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Свої спостереження заносять до щоденника психолого-педагогічних спостережень.

8. Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників.

Медичне обслуговування та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази.

Для медичного забезпечення учнів та вчителів, працівників у школі обладнано медичний кабінет, де працює фельдшер ДУБНИЦЬКА Н.В.

Щорічно діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно до цих списків видається наказ по ліцею.

 9. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається в діяльності педколективу як одне з пріоритетних завдань і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу й інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час навчально-виховного процесу в школі знаходиться під щоденним контролем адміністрації школи.

На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У ліцеї в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях розміщено кілька стендів по безпечній поведінці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові.

10. Фінансово-господарська діяльність.

Кошти, які надходили використовувались:

  • Виплату заробітної плати
  • Придбанна товарів та послуг
  • Медикаменти
  • Продукти харчування
  • Ремонтні роботи
  • Оплата послуг та енергоносіїв, теплопостачання, водопостачання та водовідведення

      Ремонтні роботи 2023-2024 н.р.:

  • Заміна покрівлі крпусу А та Б
  • Ремонт системи блискавкозахисту
  • Поточний ремонт електромереж
  • Придбання меблів для укриття
  • Встановлення жалюзів
  • Встановлення вентиляції в укритті

 11. Управлінська діяльність.

Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи ліцею, плану внутрішкільного контролю і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток ліцею.

У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. З підключенням ліцею до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, департаменту освіти, сайтами обласного інституту післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації школи, вчасно знайомитися з новими документами та, навіть, їх проєктами. 

Для вирішення цих та інших завдань необхідна кропітка робота всього колективу працівників ліцею, єдність, та взаємодія, взаєморозуміння всіх ланок діяльності ліцею, конкретно обґрунтовані, цілеспрямовані дії керівництва ліцею та педагогічного колективу, чітка реалізація поставлених проблем, про які ішлося вище.

У зв’язку з цим ліцей продовжуватиме працювати над такою науково- методичною проблемою: «Створення організаційно-педагогічних умов для забезпечення засвоєння рівня знань та фізичного розвитку особистості учня»

Управлінські рішення приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи.

На загальних зборах колективу були присутні:

  • колектив ліцею №2 – 74 чол.;
  • батьки – 180 чол.;
  • представники громадськості – 2 чол.

Звягінцев Володимир Анатолієвич – волонтер,

Власюк Світлана Олександрівна  «ГО» Збережи життя.

   Присутні високо оцінили роботу директора ліцею.